Monday, March 30, 2009

Hujah di TV9

Esok, akan berlangsung rancangan hujah yang akan disiarkan secara langsung di tv9. Kali ini topik yang akan dibincangkan adalah mengenai krisis perlembagaan di Perak.

Pihak UKM menyediakan 2 bas untuk khas untuk para pelajar Fakulti Sains Politik datang menonton rancangan tersebut yang akan diadakan di DBP.

Pertama kali bob pergi ketika panelnya terdiri daripada Dr Khir Toyo, Mukhriz Mahathir dan KJ. Namun kali ini panelnya adalah Datuk Shafee Abdullah, Shad Saleem Faruqi dan sorang lagi bob tak tahu.(pasal kurang terkenal kot....hehehehehehe)

Namun begitu topik kali ini lebih menarik. persoalan undang-undang dan perlembagaan. Pendapat yang akan diketengahkan pula datang dari seorang yang memang mengamalkan undang2 manakala seorang lagi kaya dengan teori perundangan.

Kedua2 tokoh ini memang terkenal. Pastinya sudut pandang mereka berbeza tetapi yang pasti masing2 berbicara menurut kecenderungan masing2. Pastinya Prof Shad akan berbicara secara idealist manakala Datuk Shafee secara pragmatis.

Bob cukup senang mendengar wacana ilmiah sebegini. Because they will never insult our intelectualism. Pasti banyak isu2 yang akan dikupas. Pasti bermanfaat bagi kita semua.

Insya Allah esok bob dan beberapa orang ahli konvensyen akan hadir ke DBP. Bagi yang tak boleh pergi korang masih boleh menonton secara langsung di TV9.

Jangan ketinggalan!!

No comments:

Post a Comment