Friday, September 3, 2010

PLEASE!!!! HORMATILAH CARA BOB...

Hari ini 3 September 2010, Bob gagal mengawal perasaan semasa tutorial Partnership. Mungkin dalam keadaan berpuasa bob gagal menyerap provokasi daripada salah seorang ahli dalam kumpulan tutorial Bob.

Bob perasan beliau sememangnya kurang senang dengan Bob semenjak dari tahun satu lagi. Puncanya adalah bila Bob berterusan meminta penjelasan dari kumpulan pembentang. Beliau membentak meminta Bob menghentikan argument kerana kesuntukan masa.

Hei!!!!!! Apa tujuan kita masuk tutorial??????? Nak buang masa???? Bukan ker tutorial adalah masa untuk kita untuk lebih memahami subjek yang disampaikan semasa kuliah. Bukan ker tutorial adalah masa untuk para tutor memperjelaskan segala persoalan yang tidak kita fahami semasa kuliah. Dan bukan ker semasa tutorial inilah adalah waktu kita bertanyakan apa saja persoalan yang masih samar2 dibenak kita.

Kenapa nak pertikaikan hak Bob untuk menanyakan soalan???. Adakah korang rasakan Bob sekadar suka2 bila menanyakan soalan???

Kalau begitu anggapan korang, Bob boleh cakap korang semua tak tahu apakah matlamat sebenar korang datang ke UKM ni. Korang cuma rasa glamour setakat dapat title pelajar undang-undang dan rasa bangga bila balik kampung atau jumpa kawan-kawan lama sekolah korang.

AKU ADALAH BAKAL LAWYER!!!!!

Pada korang belajar adalah untuk periksa. Hafal saya subjek, bila periksa muntahkan sajer segala yang dah dihafal. Korang tak rasa ianya penting untuk menguasai dan memahami sebenar-benarnya ilmu yang diajar. Itu tak mengapa tapi yang paling menjijikkan adalah apabila korang mahu Bob ikut cara korang. Patut ker????

Come on lah,,,, kalau begitu sikap kita, sampai bila2 kita orang Melayu takkan maju.Kita akan akhirnya jadi lawyer yang sub standard. Apa pun macam Bob pernah cakap dulu, kalau korang tak suka cara Bob, korang terpaksa hadapinya sampai kita grad. Bob akan terus dengan cara Bob belajar.

Namun begitu Bob tak maksudkan SEMUA dari korang ni bersikap sedemikian. Ada segelintir sahaja yang bersikap begitu. Pada Bob mereka kena berubah, kalau tidak mereka akan ketinggalan

Apa pun sempena Bulan Ramadhan Al Mubarak ni, Bob ingin memohon ampun dan maaf kalau adalah salah dan silap serta terkasar bahasa sepanjang perhubungan kita ni di UKM.
Semoga kita mampu bersama-sama menjadi apa yang kita impikan setelah kita menggenggam segulung ijazah kelak.

Akhir kata Bob ingin ucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri,
Mohon Maaf Zahir Batin.

1 comment: